Grammatik og stavning

Komma!

Et ord, der kan give stress for både elever og lærere. Få elever (om nogen) elsker at sætte komma – og få lærere elsker at lære elever at sætte dem!

Jeg har med Grammatikleg (som du kan læse om her https://danskfaglighed.dk/grammatiktak/) forsøgt at bygge op til at gøre det sjovere for eleverne.

Når de har leget med ordklasser og ledtyper, håber jeg, det letter både min forklaring OG elevernes forståelse.

Mit kommahæfte er solgt til over 500 skoler – du finder det her:

Her er 24 sider med indførsel i alt, hvad eleverne behøver vide for at forstå kommaets mysterie.

Her gennemgås, udsagnsled, grundled, genstandsled og forholdsordsled.

Der trænes alene og med makker.

Der er indbygget evaluering, uden læreren skal rette, og de vigtigste kommaregler er forklaret med eksempler bag i hæftet.

Sidst i hæftet er et diplom – så alle kan fejre overvindelsen over kommaerne!

Der er henvisning til IT-hjælp til de ordblinde elever, og der er fokus på brug af nutidige billeder, henvisninger, navne og beskrivelser.

Hæftet er sat lækkert op- og du kan kopiere, så mange du lyster – i gode farver og med indbydende billeder!

En ting er sikkert – det vil lette din forberedelse at bruge hæftet 👌😉

Og lige præcis det er et af formålene med siden her!❤️

Mine forholdsordshænder indgår i materialet – hvis du ikke kender dem, kan du læse om dem her

Du kan desuden købe Slet og ret, som består af 48 kort med forskellige små historier.

16 kort mangler komma, 16 kort mangler punktum og store bogstaver,16 kort har stavefejl, der skal rettes.

Der er på hvert kort angivet, hvilken type fejl, der skal findes – samt hvor mange.

Der medfølger instruktion og forskellige forslag til anvendelse.

Under Grammatik-materialer finder du mange flere sjove lege, spil og hæfter til brug i din grammatikundervisning.

Det skal være sjovt at lære grammatik!

Leave a Reply

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.